Rejestracja wizyt pacjentów

Rejestracja wizyt pacjentów to komplet usług rejestracyjnych świadczonych dla lekarzy i placówek medycznych (na odległość) przez nasz serwis. Rejestrację wizyt pacjentów wykonujemy zarówno telefonicznie, jak i przez internet.

Zapraszamy do przeczytania rozmowy z pomysłodawcą i właścicielem serwisu Rejestracja-Telefoniczna.pl

Skąd wziął się pomysł na świadczenie tego rodzaju usług?

Jak to często w życiu bywa, zadecydował przypadek. Ja i moja rodzina, co jakiś czas korzystamy z wizyt w prywatnych gabinetach lekarskich. Niestety często, kiedy próbowaliśmy zapisać się na wizytę do naszych lekarzy, rejestracja wizyt pacjentów nie działała. Najczęściej nikt nie odbierał telefonu (typowe, gdy rejestracja wizyt pacjentów leżała w gestii lekarza) lub numer był zajęty. Ja to wszystko rozumiem, jednak ja również pracuję zawodowo i nie mogę sobie pozwolić na stratę 30 minut, na tak banalną czynność, jaką jest zapisanie się do lekarza. Tym bardziej prywatnego. Zazwyczaj wtedy odpuszczałem i dzwoniłem do kolejnego gabinetu czy przychodni, ale niesmak pozostawał.

W pewnym momencie uświadomiłem sobie, że przecież tak ułomna rejestracja wizyt pacjentów oznacza dla tych lekarzy / placówek ogromne straty. Szczególnie jeśli uświadomimy sobie, ilu takich pacjentów jak ja, trafia na „telefoniczny mur” w skali miesiąca, a tym bardziej w skali roku. To niewiarygodne, ale od kiedy sięgam pamięcią, nic w tej kwestii się nie zmieniło. Postanowiłem więc temu zaradzić.

Dlaczego lekarze tak chętnie korzystają z Państwa usług?

Ponieważ wiedzą, że pacjent, który chce się dodzwonić, to najczęściej pacjent zainteresowany umówieniem się na wizytę. Zatem każdy nieodebrany telefon lub zajęta linia, to często konkretna strata dla lekarza / przychodni. Strata na wizerunku, strata pacjenta, jako osoby, której można pomóc, ale też konkretna strata finansowa, która oscyluje w przedziale między 100 a 140 zł (średni koszt jednorazowej wizyty w woj. mazowieckim). Proszę mi wskazać lekarza, którego stać na takie straty? Pomijam tu już sytuacje, gdy taki pacjent musiałby przyjść na kilka wizyt, bo wówczas kwoty są znacznie większe… Sprawnie działająca rejestracja wizyt pacjentów jest więc tak samo ważna, jak nieprzerwane dostawy prądu i wody. Kto tego nie rozumie, ten wypada z rynku po pewnym czasie.

Na prośbę jednego z naszych Klientów – lekarza dermatologa, zrobiliśmy kiedyś symulację: Doktor odbierał dotychczas ok. 65% telefonów od pacjentów (zatem tych nieodebranych połączeń było ok. 35%). Wizyt miesięcznie było ok. 70. Jeśli więc do tych 70 wizyt dodamy – ostrożnie licząc – ok. 20-25% wizyt, które bez najmniejszego problemu mogłyby się odbyć, wyjdzie nam strata ponad 15 wizyt miesięcznie i aż 180 wizyt w ciągu roku! Gdy pomnożymy liczbę straconych wizyt przez ich cenę, to jak bardzo duża kwota nam wyjdzie?

Łatwo można też policzyć, że gdy unikniemy straty choćby kilku wizyt miesięcznie, rejestracja wizyt pacjentów przez nasz serwis, zwraca się. A więc mówimy tu już nie tylko o oszczędnościach na utrzymywaniu tradycyjnej rejestracji, ale o całkowitym braku ponoszenia kosztów pracy rejestracji!

Rzeczywiście. No dobrze, są jednak lekarze, dla których rejestracja wizyt pacjentów na miejscu nie jest problemem.

Tak, tylko za jaką cenę? Przecież nikt za 300 zł, nie będzie dyżurował po 10-12 godzin, dzień w dzień, przez cały miesiąc. Jeśli do pensji netto tych osób dodamy jeszcze comiesięczny koszt ZUS-u i podatek, to stacjonarna rejestracja wizyt pacjentów staje się kosmicznie nieopłacalna, szczególnie gdy lekarz ma alternatywę w postaci naszego serwisu Rejestracja-Telefoniczna.pl. Dodam jeszcze, że takie rejestracje przy gabinecie nadal nie są w stanie zastąpić naszych usług, ponieważ pod naszym numerem telefonu może dyżurować kilka osób jednocześnie. A ile rozmów w tym samym czasie jest w stanie przyjąć jedna osoba na tradycyjnej rejestracji? Znowu wchodzimy w straty, bo pacjent (a szczególnie nowy – biorący numer lekarza z ogłoszenia czy z książki telefonicznej), nie będzie próbował dodzwonić się więcej niż 2-3 razy. On po prostu wykręci numer do kolejnego lekarza czy placówki. A przecież lekarze pracują prywatnie nie po to, aby utrzymywać częściowo niewykorzystywany  gabinet. Czynsz jest przecież stały, a i myśl techniczna dla urządzeń do diagnostyki nieustannie idzie do przodu. Sąsiednia placówka, kupując nowszy sprzęt, na pewno będzie silniejszą konkurencją.

Co jednak z lekarzami, którzy mają od lat ten sam numer telefonu i pacjenci dzwonią do nich właśnie pod ten numer? Przecież zmiana takiego numeru może być kłopotliwa.

To żaden problem – lekarze, do których pacjenci dzwonią pod znany im już od lat numer telefonu, mogą po prostu przekierować go na numer telefonu naszej rejestracji. Numer dla pacjenta pozostanie wówczas taki jak dotychczas. Lekarz dalej będzie go mógł podawać wszystkim zainteresowanym, tyle tylko, że od teraz to my będziemy odbierali połączenia. Identyczny system przekierowań stosują zresztą od zawsze wszystkie służby ze skróconą numeracją, np.: policja (997), pogotowie (999) czy straż pożarna (998, 112). Wszystkie te skrócone numery są przekierowane na lokalne numery stacjonarne.

Natomiast w przypadku nowych praktyk możemy przygotować nowy, indywidualny numer telefonu, który nadamy zgodnie ze strefą numeracyjną obsługiwanej placówki / gabinetu i który po ew. zakończeniu współpracy z naszym serwisem, będzie Państwu wydany.

W jaki sposób zapisują Państwo pacjentów? Czy lekarz może zajrzeć do swojego terminarza, gdzie zapisani są jego pacjenci?

Pacjenci rejestrowani są on-line, a więc każdy lekarz może na bieżąco obserwować zmiany w swoim grafiku. Grafik można podglądać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

Jak można zamówić wasze usługi lub porozmawiać o nich?

Wystarczy do nas zadzwonić. Rejestracja wizyt pacjentów może być uruchomiona z dnia na dzień. Numer telefonu osoby odpowiedzialnej za kontakty z Klientami jest następujący: 531-501-531.